Miasto i Gmina Gąbin realizuje projekt pn: "Usuwania i unieszkodliwianie azbestu na terenie Miasta i Gminy Gąbin" dofinansowany przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, w formie dotacji, w kwocie 30.000,00 zł w ramach ogólnopolskiego Programu Priorytetowego pn.: "Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest na terenie województwa mazowieckiego”.
Cel programu
- wyeliminowanie z terenu miasta i gminy Gąbin wyrobów zawierających azbest zgodnie z Programem ,,Usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Gąbin
na lata 2008 – 2032”
- wyeliminowanie negatywnych skutków zdrowotnych oddziaływania azbestu
na mieszkańców
Termin realizacji zadania:
od 07.09.2021 r. do 14.10.2021 r.
Zakres czynności obejmował:
- Odbiór pokryć dachowych (płyt falistych azbestowo – cementowych) zgłoszonych do programu pn.: "Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu na terenie miasta i gminy Gąbin” z budynków na terenie miasta i gminy Gąbin
- Transport zebranych odpadów zawierających azbest do miejsc ich unieszkodliwienia
-Zdeponowanie na składowisku odpadów przetransportowanych odpadów zawierających azbest,
Efekt ekologiczny:
Ilość odpadów azbestowych odebranych i unieszkodliwionych 88,510 Mg
Koszt całkowity zadania: 35 403,97 zł