Realizacja Programu: „Usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Gąbin na lata 2008 – 2032”
Miasto i Gmina Gąbin już po raz kolejny zrealizowała projekt w zakresie usuwania azbestu z terenu miasta i gminy, na który w bieżącym roku pozyskała dotację w kwocie 35 000,00 zł z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
Celem ogólnopolskiego programu jest wyeliminowanie z terenu województwa mazowieckiego wyrobów zawierających azbest zgodnie z gminnym programem „Usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Gąbin na lata 2008 – 2032” oraz wyeliminowanie negatywnych skutków zdrowotnych oddziaływania azbestu na mieszkańców.
Termin realizacji zadania: od 19.06.2023 r. do 18.10.2023 r.
Zakres czynności obejmował:
- -Odbiór pokryć dachowych (płyt falistych azbestowo – cementowych) zgłoszonych do programu pn.: "Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu na terenie miasta i gminy Gąbin”,
- -Transport zebranych odpadów zawierających azbest do miejsc ich unieszkodliwienia,
- -Zdeponowanie na składowisku odpadów przetransportowanych odpadów zawierających azbest.
Efekt ekologiczny, to: ilość odpadów azbestowych przeznaczonych do odbioru i unieszkodliwienia, planowana – 125 Mg.
Koszt całkowity zadania wyniósł: 77 220,00 zł.
Wykonawcą zadania była firma PHU US-KOM Robert Kołodziejski z Gostynina.
Zadanie pn.: "Usuwania i unieszkodliwianie azbestu na terenie Miasta i Gminy Gąbin” dofinansowano dzięki wsparciu Ministerstwa Klimatu i Środowiska, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej i Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie”
fot.: PHU US-KOM Robert Kołodziejski z Gostynina