Informacja o terminach związanych z rekrutacją do klas pierwszych szkół podstawowych na rok szkolny 2023/2024 w Mieście i Gminie Gąbin
Informujemy, że zgodnie z Zarządzeniem nr 7/2023 Burmistrza Miasta i Gminy Gąbin z dnia 23 stycznia 2023 r. w sprawie harmonogramu czynności w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu uzupełniającym do szkół podstawowych na terenie Miasta i Gminy Gąbin, a także kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do szkół podstawowych oraz dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów dla dzieci spoza obwodu., rozpoczyna się 14.02.2023 r. i trwa do 06.03.2023 r. rekrutacja na rok szkolny 2023/2024 do klas pierwszych szkół podstawowych na terenie Miasta i Gminy Gąbin
Rekrutacja prowadzona będzie do:
- Szkoły Podstawowej w Gąbinie,
- Szkoły Podstawowej w Dobrzykowie
- Szkoły Podstawowej w Nowym Kamieniu,
- Szkoły Podstawowej w Czermnie;
- Szkoły Podstawowej w Borkach,
- Szkoły Podstawowej w Nowym Grabiu.
Rekrutacja uzupełniająca odbędzie się w szkołach w terminie 12.04.2023 r. - 28.08.2023 r.
Terminy przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego na rok szkolny 2023/2024 do klas pierwszych szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto i Gmina Gąbin |
||||
Lp. |
Rodzaj czynności |
Termin w postępowaniu rekrutacyjnym |
Termin w postępowaniu uzupełniającym |
|
1 |
Złożenie wniosku o przyjęcie do klasy pierwszej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym |
14.02.2023 r. – 06.03.2023 r. |
12.04.2023 r. – 28.08.2023 r. |
|
2 |
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do klasy pierwszej w szkołach podstawowych i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym |
08.03.2023 r. – 14.03.2023 r. |
29.08.2023 r. – 31.08.2023 r. |
|
3 |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych |
16.03.2023 r. |
31.08.2023 r. |
Ponadto informujemy, że na podstawie art. 133 ust. 1 ustawy Prawo oświatowe, tj. do klasy pierwszej publicznej szkoły podstawowej, dzieci rodziców zamieszkałych w danym obwodzie szkoły, przyjmuje się na podstawie zgłoszenia.
Zgłoszenie powinno zawierać: imię, nazwisko, datę urodzenia oraz numer PESEL kandydata, a w przypadku braku numeru PESEL - serię i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość; imiona i nazwiska rodziców kandydata; adres poczty elektronicznej i numery telefonów rodziców kandydata - o ile je posiadają. Do zgłoszenia dołącza się oświadczenie o miejscu zamieszkania rodziców kandydata z obowiązkową klauzulą: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”.
opracowanie: M. Świerzyńska