Dodatek węglowy - jak wypełnić wniosek
Wskazówki jak wypełnić wniosek o "dodatek węglowy"
Dodatek węglowy - informacje przygotowane przez Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Gąbinie
Dodatek węglowy w wysokości 3 000zł przysługuje gospodarstwom domowym, dla których głównym źródłem ogrzewania jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe – zasilane węglem kamiennym, brykietem lub peletem, zawierającymi co najmniej 85% węgla kamiennego.
Warunkiem otrzymania dodatku jest wpis lub zgłoszenie źródła ogrzewania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.
Wnioski o dodatek węglowy można składać do
Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gąbinie,
ul. Stary Rynek 14, 09-530 Gąbin
https://mgops-gabin.pl/
lub z pomocą środków komunikacji elektronicznej,
wniosek ten opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym
lub uwierzytelnia z wykorzystaniem profilu zaufanego.
Wnioski wydajemy i przyjmujemy od poniedziałku do czwartku w godzinach:
Poniedziałek., wtorek, czwartek od 7:30 do 15:30 środa od 9:00 – 17:00
Wnioski o wypłatę dodatku węglowego można składać do 30 listopada 2022 r.
Co jest konieczne, by wypełnić wniosek o dodatek węglowy?
- Formularz jest prosty. Na początku wpisujemy informację do kogo kierujemy wniosek. Wnioski o dodatek węglowy będą rozpatrywały gminy, więc trzeba podać, czy będzie to wójt, burmistrz lub prezydent miasta, w którym mieszkamy.
- Następnie osoba składająca wniosek powinna wpisać swoje dane, w tym imię i nazwisko, PESEL oraz adres zamieszkania.
- Jeżeli w skład gospodarstwa domowego wchodzą też inne osoby, w kolejnej rubryce wpisujemy ich dane osobowe z numerem PESEL i adresem zamieszkania.
- Następnie w formularzu zaznaczamy jedno, główne źródło ogrzewania węglowego, np. kocioł na paliwo stałe, koza czy piec kaflowy. Pamiętajmy - wskazane przez nas źródło ogrzewania powinno być wcześniej wpisane do lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków. Będzie to weryfikowane przez gminę na etapie rozpatrywania wniosku.
- Na koniec podpisujemy oświadczenie o tym, że podane w formularzu dane są prawdziwe.
- Od dnia złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku gmina będzie miała 30 dni na wypłatę dodatku węglowego w wysokości 3 tys. zł
Wskazówki, jak wypełnić wniosek o wypłatę dodatku WĘGLOWEGO
wskazowki-jak-wypelnic-wniosek-dodatek-weglowy-30-08-2022.pdf203.24 KB30/08/2022, 10:51
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
ul. Stary Rynek 16, 09-530 Gąbin 24 267-41-50 24 277-12-56 urzad-sekretariat@gabin.pl
poniedziałek-wtorek-czwartek-piątek 7:30-15:30, środy od 9:00 do godziny 17:00