Dofinansowanie na zadania dotyczące usuwania i unieszkodliwiania azbestu
Miasto i Gmina Gąbin realizuje projekt w zakresie usuwania azbestu z terenu miasta i gminy, na który w bieżącym roku pozyskała dotację w kwocie 33 198,34 zł z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
Celem ogólnopolskiego programu jest wyeliminowanie z terenu województwa mazowieckiego wyrobów zawierających azbest zgodnie z gminnym programem „Usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Gąbin na lata 2008 – 2032” oraz wyeliminowanie negatywnych skutków zdrowotnych oddziaływania azbestu na mieszkańców.
Termin realizacji zadania do 30.09.2024 r.
Zakres czynności obejmuje:
- Odbiór pokryć dachowych (płyt falistych azbestowo – cementowych) zgłoszonych do programu pn.: „Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest na terenie Miasta i Gminy Gąbin”.
- Transport zebranych odpadów zawierających azbest do miejsc ich unieszkodliwienia.
- Zdeponowanie na składowisku odpadów przetransportowanych odpadów zawierających azbest.
Efekt ekologiczny, to: ilość odpadów azbestowych przeznaczonych do odbioru i unieszkodliwienia, planowana – 72,486 Mg.
Koszt całkowity zadania wynosi: 33 198,59 zł.
Wykonawcą zadania jest firma: BODICOM Tomasz Bagniewski z Warszawy.
Azbest to rakotwórcza substancja, wchodząca w skład eternitu, którą chętnie wykorzystywano w budownictwie, jest groźna dla zdrowia i powoduje nowotwory, głównie płuc. Obecnie eternit jest zakazany i sukcesywnie zdejmowany z budynków. Miasto i Gmina Gąbin w ciągu ostatnich 5 lat wsparło odbiór i utylizację 455 ton azbestu od mieszkańców.
„Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu na terenie Miasta i Gminy Gąbin dofinansowano przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, w formie dotacji przekazania środków, w kwocie 33 198,34 zł”.