Rozwój zrównoważonej mobilności miejskiej na terenie Miasta Płocka – etap II

Projekt realizowany w partnerstwie z Miastem Płock
umowa partnerska nr 35/PF/Z/1283/2017
Rozwój zrównoważonej mobilności miejskiej na terenie Miasta Płocka – etap II
Beneficjent: Gmina - Miasto Płock
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020 oraz z budżetu państwa.
Wartość całkowita projektu – 73 185 242,54 zł
Dofinansowanie – 39.618.933,67 zł (w tym: EFRR 37.054.507,53 zł, budżet państwa: 2.564.426,14 zł)
Termin realizacji projektu: 01.06.2017- 31.10.2023 r.
Cel główny projektu – zwiększenie konkurencyjności Miasta Płocka poprzez rozwój infrastruktury zrównoważonej mobilności miejskiej.
Zakres projektu obejmuje następujące zadania:
- Zakup nowego niskoemisyjnego taboru autobusowego.
- Budowa parkingu wraz z niezbędnymi drogami dojazdowymi i infrastrukturą.
- Rozbudowa al. Kilińskiego i ulic Mostowej i Kolejowej w Płocku w niezbędnym zakresie, na odcinku od ulicy Mostowej do al. Piłsudskiego.
Planowane efekty realizacji projektu:
Wskaźniki produktu
- Długość wybudowanych dróg dla rowerów – 1,8 km
- Liczba miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych w wybudowanych obiektach „parkuj i jedź" – 6 szt
- Liczba wybudowanych obiektów „parkuj i jedź" – 2 szt
- Liczba wybudowanych zintegrowanych węzłów przesiadkowych – 1 szt
- Liczba miejsc postojowych w wybudowanych obiektach „parkuj i jedź" – 123 szt
- Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – 2 szt
- Liczba zakupionych jednostek taboru pasażerskiego w publicznym transporcie zbiorowym komunikacji miejskiej – 13 szt
- Pojemność zakupionego taboru pasażerskiego w publicznym transporcie zbiorowym komunikacji miejskiej – 1 232 osoby
- Długość przebudowanych dróg powiatowych – 1,8 km
- Liczba wymienionych punktów oświetlenia ulicznego – 175 szt
- Udział projektu w odniesieniu do obszaru objętego programem rewitalizacji – 96 %.
Wskaźniki rezultatu
- Ilość zaoszczędzonej energii elektrycznej – 51,41 MWh/rok
- Liczba samochodów korzystających z miejsc postojowych w wybudowanych obiektach „parkuj i jedź" – 42.377,00 szt
- Zmniejszenie zużycia energii końcowej w wyniku realizacji projektów - 185,08 GJ/rok
Dane kontaktowe:
Urząd Miasta Płocka, Stary Rynek 1, 09-400 Płock
Wydział Funduszy Europejskich Zespół Projektów Inwestycyjnych
tel.: 24 367 17 24; 24 367 17 31; 24 367 16 06
Godziny pracy:
poniedziałek, wtorek, środa: 7:30-15:30
czwartek: 8:30-17:30 | piątek: 8:30-15:30
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
ul. Stary Rynek 16, 09-530 Gąbin 24 267-41-50 24 277-12-56 urzad-sekretariat@gabin.pl
poniedziałek-wtorek-czwartek-piątek 7:30-15:30, środy od 9:00 do godziny 17:00