„Usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Gąbin na lata 2008 – 2032”
Miasto i Gmina Gąbin już po raz kolejny zrealizowała projekt w zakresie usuwania azbestu z terenu miasta i gminy, na który w bieżącym roku pozyskała dotację w kwocie 27 719,31 zł z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
Celem ogólnopolskiego programu jest wyeliminowanie z terenu województwa mazowieckiego wyrobów zawierających azbest zgodnie z gminnym programem „Usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Gąbin na lata 2008 – 2032” oraz wyeliminowanie negatywnych skutków zdrowotnych oddziaływania azbestu na mieszkańców.
Termin realizacji zadania: od 06.06.2022 r. do 15.09.2022 r.
Zakres czynności obejmował:
- -Odbiór pokryć dachowych (płyt falistych azbestowo – cementowych) zgłoszonych do programu pn.: "Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu na terenie miasta i gminy Gąbin”,
- -Transport zebranych odpadów zawierających azbest do miejsc ich unieszkodliwienia,
- -Zdeponowanie na składowisku odpadów przetransportowanych odpadów zawierających azbest.
Efekt ekologiczny, to: ilość odpadów azbestowych przeznaczonych do odbioru i unieszkodliwienia, planowana – 124,35 Mg.
Koszt całkowity zadania wyniósł: 39 599,01 zł. Wykonawcą zadania była firma P.H.U. US-KOM Robert Kołodziejski z Gostynina.
Zadanie pn.: "Usuwania i unieszkodliwianie azbestu na terenie Miasta i Gminy Gąbin” dofinansowano przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, w formie dotacji, w kwocie 27 719,31 zł”.