Potwierdź swój profil zaufany ePUAP w Gąbinie

27-11-2017 Aktualności Drukuj E-mail Odsłony: 1085
Potwierdź swój profil zaufany ePUAP w Gąbinie

24 listopada pierwszy mieszkaniec Miasta i Gminy Gąbin zweryfikował swój profil zaufany ePUAP w Urzędzie Miasta i Gminy Gąbin.

ePUAP (Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej) to bezpłatna platforma internetowa, dzięki której każdy obywatel, bez wychodzenia z domu może załatwić szereg spraw  administracyjnych. Dzięki ePUAP można m.in: złożyć wniosek o dowód osobisty, założyć działalność gospodarczą załatwić sprawy w ZUS, sprawdzić statusy załatwianych spraw i wniosków a także odbierać i wysyłać urzędową korespondencję. Urzędy obsługujące ePUAP to np. urzędy rządowe i samorządowe( urzad gminy, urząd powiatowy, urząd marszałkowski, urząd wojewódzki itp.), Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Urząd Stanu Cywilnego, Narodowy Fundusz Zdrowia, urzędy skarbowe, urzędy pracy itp.

Z platformy może korzystać każdy, kto: ma założone konto na ePUAP , posiada nr PESEL a także może potwierdzić swoją tożsamość w internecie. Potwierdzenia można dokonać za pomocą płatnego certyfikatu kwalifikowanego bądź bezpłatnym profilem zaufanym (eGo). Możliwość potwierdzenia wspomnianego profilu, była do tej pory możliwa jedynie w placówkach znajdujących się poza Miastem i Gminą Gąbin, co utrudniało mieszkańcom korzystanie z usługi.

Od listopada weryfikacja profilu zaufania ePUAP jest możliwa w Urzędzie Miasta i Gminy Gąbin,
Stary Rynek 16, 09-530 Gąbin, pokój nr 1
(czynne w godzinach 7:30-15:30, środa 10:00-18:00)

 

profil zaufany 1200pix

Pytania i odpowiedzi

Jak założyć konto na ePUAP?
Należy wejść na stronę www.epuap.gov.pl kliknąć zarejestruj się, wypełnić krótki formularz.

Czy po zarejestrowaniu mogę od razu korzystać z platformy ePUAP?
Do pełnego korzystania z usług platformy potrzebne jest potwierdzenie swojej tożsamości – certyfikatem kwalifikowanym, który jest płatny, bądź bezpłatnym profilem zaufanym.

Co to jest bezpłatny profil zaufany?
Jest to zestaw danych, które umożliwiają  identyfikację obywatela. Dzięki profilowi możliwe jest elektroniczne podpisywanie dokumentów a tym samym załatwienie wielu spraw urzędowych, bez wychodzenia z domu.

Jak założyć profil zaufany?
Profil zaufany zakłada się przez internet. Przy rejestracji konta ePUAP, w przypadku podania nr PESEL – automatycznie zostanie złożony wniosek o profil zaufany, który będzie można potwierdzić od razu (poprzez m.in. bankowość elektroniczną) bądź w ciągu 14 dni w wybranym punkcie potwierdzającym (np. Urząd Miasta i Gminy Gąbin). Pełne korzystanie z platformy możliwe jest w tym przypadku dopiero po potwierdzeniu profilu zaufania. Wniosek o profil zaufany można także złożyć ręcznie, korzystając z formularza na platformie ePUAP

Czy założenie konta, korzystanie z platformy i potwierdzenie profilu zaufania są darmowe?
Tak, są to  usługi w całości bezpłatne

Jakie dokumenty potrzebne są w punkcie weryfikacji profilu zaufania?
Dowód osobisty lub paszport

Jak wygląda procedura potwierdzania profilu zaufania w punkcie?
Należy udać się do Urzędu Miasta i Gminy Gąbin, pokój nr 1 (przy drzwiach wejściowych) i potwierdzić swoje dane osobowe przed urzędnikiem, który porówna je z tymi, wprowadzonymi przy zgłoszeniu wniosku, do systemu. Po pozytywnej weryfikacji (na podstawie dowodu osobistego bądź paszportu) otrzymujemy swój profil zaufany ePUAP. Od tej pory możliwe jest pełne korzystanie z konta ePUAP

Jak korzystać z platformy ePUAP?
Należy:

  • -wejść na stronę eupap.gov.pl,
  • -zalogować się,
  • -wybrać sprawę urzędową, którą chcemy załatwić online,
  • -podpisać wniosek profilem zaufanym,
  • -wysłać go i czekać na załatwienie sprawy bądź odpowiedź urzędu.

Jak długo ważny jest profil zaufany?
Profil zaufany ważny jest przez 3 lata. Po tym czasie można przedłużyć jego ważność w Punkcie Weryfikacji Profilu Zaufanego (Urząd Miasta i Gminy Gąbin pok. Nr 1)

 

profil zaufany button 600pix

e puap logo 600pix

Punkt potwierdzania profilu zaufanego ePUAP w Gąbinie powstał w ramach programu Sprawność – kompetencja – satysfakcja – wysoka jakość obsługi klienta w pięciu JST z regionu płockiego i gostynińskiego. Partnerem projektu z inicjatywy Burmistrza Krzysztofa Jadczaka, jest  Miasto i Gmina Gąbin. Cel programu to poprawa jakości obsługi klienta oraz podnoszenie standardów pracy w lokalnych jednostkach samorządowych. Obejmuje on swoim zakresem m.in. szkolenia dla pracowników urzędu; rozwój infrastruktury, poprawiającej obsługę klienta w urzędach oraz uruchomienie punktów profili zaufanych ePUAP. Całkowita wartość projektu to 1.192.900,80 zł. Dofinansowanie: 84,28 % kosztów kwalifikowalnych – 1.005.376,80 zł ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Działanie 2.18  POWER: Wysokiej jakości usługi administracyjne.

logo power ue

 

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

ul. Stary Rynek 16, 09-530 Gąbin 24 267-41-50 24 277-12-56 urzad-sekretariat@gabin.pl

poniedziałek-piątek 7:30-15:30, środy do godziny 18:00

Formularz kontaktowy

Polecamy

  • Biuletyn Informacji Publicznej - Miasto i Gmina Gąbin
  • Mazowsze - serce Polski
  • Związek Powiatów Polskich
  • Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP)
  • Mazowiecki Ośrodek Doradztwa Rolniczego
  • OPTIS - Piotr Kunikowski
  • stow aktywni razem 245x100pix
  • Klub Sportowy Unia Czermno
  • Związek Gmin Regionu Płockiego
  • blekitni gabin 2
  • e-budownictwo - GUNB

Facebook miasta i gminy Gąbin