Nowa motopompa pożarnicza dla OSP Grabie Polskie

09-09-2016 Aktualności Drukuj E-mail Odsłony: 1885
Nowa motopompa pożarnicza dla OSP Grabie Polskie

Przekazanie motopompy pożarniczej TOHATSU M16/8 VC82ASE jednostce OSP Grabie Polskie

W dniu 20 sierpnia podczas uroczystych obchodów 50-lecia powstania jednostki odbyło się przekazanie motopompy pożarniczej TOHATSU M16/8 VC82ASE.

Motopompę zakupił Samorząd Miasta i Gminy Gąbin przy udziale środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Śwodowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.

OPIS TECHNICZNY MOTOPOMPY POŻARNICZEJ TOHATSU M16/8 VC82ASE
Model VC82ASE posiada nowoczesne rozwiązania techniczne, co zwiększa do maksimum jego operatywność pożarniczą oraz bezpieczeństwo użytkowania.

1. Lekka i zwarta konstrukcja Masa tego modelu w stanie suchym wynosi zaledwie około 94 kg, a konstrukcja jest bardzo zwarta. Przy takiej wadze i rozmiarach pompa może być łatwo przenoszona przez dwie osoby i ustawiona w pobliżu pożaru, nawet w ciasnych i trudno dostępnych miejscach. Są to istotne cechy dla pomp pożarniczych przenośnych, umożliwiające szybkie rozpoczęcie akcji gaśniczej. Silnik zaprojektowano i wyprodukowano wyłącznie do zastosowania w pompach pożarniczych. Wysoka sprawność, lekkość i niewielkie rozmiary podnoszą jego niezawodność i trwałość. Większość części składowych silnika i pompy jest wykonana z odpornego na korozję stopu aluminiowego, co redukuje wagę i przedłuża trwałość użytkową.

2. Silnik o dużej mocy i wysokiej niezawodności, z automatycznym dozowaniem oleju do paliwa. Opracowano specjalny silnik do zastosowania wyłącznie w modelu VC82ASE. Pozwoliło to na precyzyjne połączenie sprawności silnika z wymaganiami pompy oraz uprościło jej całą konstrukcję. Benzyna i olej są mieszane automatycznie w proporcji dopasowanej do prędkości obrotowej silnika. System ten eliminuje potrzebę wstępnego mieszania paliwa. Kiedy 3/4 oleju w zbiorniku zostanie zużyte, włączy się lampka na monitorze oraz brzęczyk.

3. Niski poziom hałasu silnika Zarówno na otworze wlotowym jak i wylotowym zamontowano tłumiki, co znacznie obniża poziom hałasu silnika.

4. Wysokosprawna pompa Model VC82ASE odznacza się wyjątkowo wysoką wydajnością w porównaniu do innych przenośnych pomp pożarniczych tej klasy. Przy wysokości ssania 1,5 m wydajność wynosi 1.850 l/min przy ciśn. 8 bar, a 2.150 l/min przy ciśn.4 bar.

5. Bezolejowa pompa próżniowa W modelu tym zastosowano bezolejową pompę próżniową jako wyposażenie standardowe. Pozwala to nie tylko oszczędzać olej, ale również chroni przed zanieczyszczeniem środowiska, ponieważ nie stosuje się oleju jako uszczelniacza. Czas zasysania wody jest następujący: ok. 4,0 sek. przy Hs = 1,5 m ok. 20 sek. przy Hs = 7,5 m Zastosowana łopatkowa pompa próżniowa ma możliwość podnoszenia wody na wysokość do 9 m).

6. Obudowa zapewniająca całkowitą ochronę pompy Obudowa pompy chroni silnik przed zalaniem wodą i może być łatwo zdejmowana dla potrzeb serwisu. Opływowy kształt obudowy podnosi atrakcyjność pompy i bezpieczeństwo użytkowania.

7. Zamknięty system wody chłodzącej System ten wprowadza zamknięty obieg wody chłodzącej bez jej wypuszczania na zewnątrz. Dzięki temu pompa może pracować na suchej lub czystej powierzchni nie zanieczyszczając jej, a ponadto oszczędza wodę.

8. Podwójne wyjście tłoczne Pompa wyposażona jest w dwa obrotowe (w zakresie 90°) wyjścia tłoczne, zakończone nasadami STORZ B (75).

9. Gaźnik z automatycznym zasysaniem Dzięki specjalnemu gaźnikowi Tohatsu z automatycznym zasysaniem za-stosowanemu w tym modelu silnik jest uruchamiany znacznie szybciej, niezależnie od warunków klimatycznych. Nie ma tu gałki zasysacza, ponieważ nie ma potrzeby regulowania zasysacza.

10. Nie wymagający konserwacji akumulator Zastosowany akumulator jest uszczelniony i nie wymaga konserwacji. Po wypełnieniu go specjalnym elektrolitem nie ma potrzeby uzupełniania elektrolitu, jak w innych akumulatorach.

11. Spust paliwa Model VC82ASE jest wyposażony w zawór spustowy komory pływakowej, zapewniający łatwe usuwanie niezużytego paliwa z gaźnika. Paliwo powinno być spuszczane z komory pływakowej po każdym użytkowaniu pompy, aby zapewnić stałą możliwość szybkiego uruchomienia silnika w nagłych wypadkach.

12. Czujnik zabezpieczający silnik przed przegrzaniem Aby zabezpieczyć silnik przed stratami wody chłodzącej oraz chronić pompę, kiedy nie ma tłoczenia wody, w modelu tym przewidziano ochronę przed przegrzaniem. Urządzenie automatycznie zatrzymuje silnik, kiedy temperatura pracy osiąga 80°C. Po automatycznym zatrzymaniu silnika można ponownie włączyć czujnik przy pomocy specjalnie zaprojektowanego przełącznika. Umożliwia to operatorowi pompy kontrolowanie pracy w nadzwyczajnych sytuacjach.

13. Scentralizowane sterowanie Wszystkie urządzenia pomiarowe, gałka sterowania tarczą przepustnicy oraz przełączniki są umieszczone na panelu sterowniczym dla ułatwienia obsługi. Panel sterowniczy zawiera także Monitor OK, zapewniający łatwą wizualną kontrolę pracy pompy.

14. Nierdzewny zbiornik paliwa stali zapobiega korozji, Wykonanie zbiornika paliwa z nierdzewnej zapewniając długi okres eksploatacji urządzenia. oraz rezerwowy rozrusznik

15. Niezawodny rozrusznik elektryczny z wykorzystaniem reakcji Aby zagwarantować rozruch silnika w każdych warunkach zainstalowano wysokiej jakości rozrusznik elektryczny oraz rezerwowy rozrusznik z wykorzystaniem reakcji.

logo wfosigw zakup motopompy 700x350

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

ul. Stary Rynek 16, 09-530 Gąbin 24 267-41-50 24 277-12-56 urzad-sekretariat@gabin.pl

poniedziałek-wtorek-czwartek-piątek 7:30-15:30, środy od 9:00 do godziny 17:00

Formularz kontaktowy

Polecamy

  • Biuletyn Informacji Publicznej - Miasto i Gmina Gąbin
  • Mazowsze - serce Polski
  • Związek Powiatów Polskich
  • Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP)
  • Mazowiecki Ośrodek Doradztwa Rolniczego
  • OPTIS - Piotr Kunikowski
  • stow aktywni razem 245x100pix
  • Klub Sportowy Unia Czermno
  • Związek Gmin Regionu Płockiego
  • blekitni gabin 2
  • e-budownictwo - GUNB

Facebook miasta i gminy Gąbin