Informacja o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji sołtysa
Informacja o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji sołtysa

W dniu 7 czerwca 2023 r. została opublikowana w Dzienniku Ustaw ustawa z dnia 26 maja 2023 r. o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji sołtysa, która określa warunki i tryb przyznawania oraz zasady wypłacania i finansowania świadczenia pieniężnego z tytułu pełnienia funkcji sołtysa.

Świadczenie przysługuje osobie, która spełnia łącznie następujące warunki:

  • pełniła funkcję sołtysa na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie    gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40 ze zm.), przez okres co najmniej dwóch kadencji nie mniej niż przez 8 lat;
  • osiągnęła wiek:
    w przypadku kobiet – 60 lat,
    w przypadku mężczyzn – 65 lat.
  • Przy ustalaniu okresu pełnienia funkcji sołtysa nie jest wymagane zachowanie ciągłości pełnienia tej funkcji. Do okresu, wlicza się również okres pełnienia funkcji sołtysa na podstawie przepisów obowiązujących przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, jeżeli osoba ta następnie pełniła funkcję sołtysa na podstawie przepisów ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.
  • Świadczenie nie przysługuje osobie skazanej prawomocnym wyrokiem za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe popełnione w związku z pełnieniem funkcji sołtysa.   
  • Świadczenie przysługuje w wysokości 300 zł miesięcznie.

Wniosek o przyznanie świadczenia składa się w oddziale regionalnym albo placówce terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego właściwych ze względu na miejsce zamieszkania wnioskodawcy. 

Świadczenie przyznaje w drodze decyzji i wypłaca Prezes Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.

Do wniosku o przyznanie świadczenia należy dołączyć:

  • 1) zaświadczenie wójta (burmistrza, prezydenta miasta) właściwego dla sołectwa, w którym wnioskodawca pełnił funkcję sołtysa, potwierdzające okres pełnienia tej funkcji;
  • 2) oświadczenie wnioskodawcy o niekaralności za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe popełnione w związku z pełnieniem funkcji sołtysa.

W przypadku gdy wójt (burmistrz, prezydent miasta), nie dysponuje danymi potwierdzającymi okres pełnienia przez wnioskodawcę funkcji sołtysa, wydaje postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia, ze względu na brak danych potwierdzających okres pełnienia funkcji. Postanowienie należy dołączyć do wniosku o przyznanie świadczenia.

Wnioski o wydanie zaświadczenia,  można składać od dnia 1 lipca 2023 r.

 Zgodnie z art. 217 § 3 ustawy z dnia 14 czerwca 19960 r.  Kodeks postępowania administracyjnego (DZ. U. z 2023 r. poz. 775 ze zm.), zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni.

Wniosek o wydanie zaświadczenia o pełnieniu funkcji sołtysa:

pdfwniosek-o-wydanie-zaswiadczenia-o-pelnieniu-funkcji-soltysa.pdf134.2 KB03/07/2023, 12:23

docxwniosek-o-wydanie-zaswiadczenia-o-pelnieniu-funkcji-soltysa.docx40.47 KB03/07/2023, 12:23

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

ul. Stary Rynek 16,
09-530 Gąbin

24 267-41-50

24 277-12-56

urzad-sekretariat@gabin.pl

poniedziałek
wtorek
czwartek
piątek
7:30 - 15:30

środy 9:00 - 17:00

Największe gąbińskie wydarzenia kulturalne

Pożegnanie lata w Gąbinie

Pożegnanie lata

Więcej...

Więcej...
Dni Gąbina

Dni Gąbina

Więcej...

Więcej...
Jarmarki Gąbińskie

Jarmark Gąbiński

Więcej...

Więcej...
Koncert Bożonarodzeniowy

Koncert Bożonarodzeniowy

Więcej...

Więcej...

Polecamy

© 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone.

Odwiedza nas 54  gości.

Licznik odwiedzin: 7356966

Na stronie używamy plików Cookies (ciastka). Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. W każdym czasie można dokonać w swojej przeglądrce internetowej zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wykonanie strony: StudioAlfa.pl: Projektowanie stron Joomla.