W dniu 18 lipca 2022r. w siedzibie Związku Gmin Regionu Płockiego odbyło się uroczyste podpisanie umowy z wykonawcą zadania pn. „Zakup niskoemisyjnego taboru na potrzeby transportu publicznego dla Gmin członków Związku Gmin Regionu Płockiego”.
ZGRP w pierwszej pilotażowej edycji wniosków o dofinasowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych pozyskał dofinasowanie w wysokości 4 510 670,70 zł co stanowi 85% wartości projektu.
W wyniku rozstrzygniętego w dniu 11.07.2022 r. przetargu wykonawcą zadania została firma BUS TRANS TECHNIK Sp. z o. o. z Warszawy, całkowita wartość zadania wynosi 5 306 671,41 zł.
Przedmiotem realizacji projektu jest zakup 8 sztuk fabrycznie nowych, niskoemisyjnych autobusów spełniających minimum normę EURO VI”
Związek Gmin Regionu Płockiego zakupione pojazdy przekaże Gminom uczestniczącym w projekcie.
Autobusy będą służyły do obsługi mieszkańców Gmin – Członków Gmin Regionu Płockiego mieszczącej się w zakresie usług komunalnych, wynikających z zadań statutowych gmin, umożliwiających mieszkańcom uczestnictwo w sprawach publicznych, w tym związanych z rozwojem kultury, rekreacji i sportu oraz przewozem osób niepełnosprawnych i dowozem dzieci do szkół itp.
- Miasto i Gmina Gąbin w ramach projektu otrzyma jedną sztukę autobusu typu MAXI oraz dwie sztuki autobusu typu MIDI,
- Gmina Stara Biała w ramach projektu otrzyma dwie sztuki autobusu typu MIDI oraz jedną sztukę autobusu MINI,
- Gmina Nowy Duninów w ramach projektu otrzyma jedną sztukę autobusu typu MIDI,
- Gmina Radzanowo w ramach projektu otrzyma jedną sztukę autobusu typu MINI.
opracowanie: M. Świerzyńska
fot. A. Świerzyński
fragment programu: Kurier Warszawy i Mazowsza z dnia 18. 07. 2022, godz. 21:30
prawa autorskie: TVP3 Warszawa